SZERZEJ O NOWYM SINGLU "DWA ŚWIATY" ZAPOWIADAJĄCYM NOWY ALBUM ORAZ PO RAZ PIERWSZY PEŁNY TYTUŁ NOWEGO ALBUMU I WYJAŚNIENIE JEGO SEKRETU :) A TAKŻE TEKST UTWORU...ZAPRASZAM...

"DWA ŚWIATY" - (muz.sł.wyk.prod.-Lucca Jan D. [Łukasz Jan Dziedzic])


DWA ŚWIATY (muz.sł.wyk.prod.-Lucca Jan D. [Łukasz Jan Dziedzic])

Dwa światy odrębne,inne tak...
Na skrajnych biegunach Ty i ja
Wśród bólu i rozdrapanych ran
Pół jawy-pół snu; dziwny stan

Nie wiedząc o sobie prawie nic;
Nie domykając wciąż tajemnic  drzwi.
-Ty Anioł z kryształu
-Ja ziemski , zwykły tak;
Nie nazwany, czystych uczuć kształt.

Więc proszę okłamuj,jakby kończył się świat..
Okłamuj jak z nut, że nic nie zmieni nas.
Więc wmawiaj i wmawiaj, to - co usłyszeć chcę.
Nim pojmę, że byłaś - tylko moim snem...

Teraz gdy północ-słodko śpisz;
Jak co noc kreuję Twoje sny...
Moje wyznania, chłonie podświadomość Twa...
Jak w baśni na wieki - Ty i ja....

Więc proszę okłamuj,jże nie kończy się świat..
Okłamuj jak z nut, że nic nie dzieli nas.
Wmawiaj i wmawiaj, to - co usłyszeć chcę.
Nim pojmę, że byłaś - tylko moim snem...

Co prawda jestem na etapie montażu drugiego odcinka mojego cyklu video-postów (vloga), czasem prościej coś powiedzieć niż napisać. A czasem napisać, niż powiedzieć :) Stąd zapis wersyfikacyjny powyżej, tekstu mojego nowego utworu. Interpretację najlepiej zostawić odbiorcom, choć znając mnie zawsze muszę wtrącić swoje trzy słowa-do tego jednak wrócę za moment. "Dwa Światy" to pierwszy singiel, zwiastun podwójnego albumu "DWA BIEGUNY". Nie sugerowałbym się jednak nim, jako wyznacznikiem brzmienia i muzycznej charakterystyki całego albumu. Wybrałem go na pierwszy singiel, taki zapowiadający nadejście wydania całego albumu; 
1)po pierwsze, gdyż niejako był jednym z pierwszych utworów napisanych, skomponowanych i rejestrowanych biorąc pod uwagę całą ponad trzyletnią sesję pracy studyjnej "Dwa Bieguny", rozpoczętą już w grudniu 2012 r, jeszcze przed wydaniem "DECCADENTY" (koniec stycznia 2013) i "W Cieniu Skrzydeł" (kwiecień 2013). Pracowałem powoli, dużo komponując podczas "streetowania" (UWAGA! PEŁNY TYTUŁ NOWEGO, PODWÓJNEGO ALBUMU WYMIENIAM PO RAZ PIERWSZY :
"DWA BIEGUNY"
"-Made in Street-"
"2016"
Podtytuł jest mocno uzasadniony, otóż wiele utworów zostało skomponowanych i ułożonych tekstowo (potem napisanych), zaaranżowanych, a częściowo, wiele ścieżek po prostu live nagrałem podczas moich ulicznych koncertów- ich dopracowanie, wiadomo- w studio. Dlatego i promocja koncertowa moim zdaniem musi być mocno oparta na Koncertach Busking`owych. Wpadł ktoś przede mną na tak dziwny sposób utworzenia płyty?  Nie przypominam sobie...  
2) Wracając do powodów, dlaczego "Dwa Światy" jako pierwszy zwiastun całego albumu- utwór w różnych próbnych aranżacjach był jako zapowiedź III płyty był już grany na koncertach, na moją ocenę ciesząc się uznaniem... Wspomnijcie:

Koncert w ramach CKA w sali koncertowej PiMBP w Rybniku w listopadzie 2014:


Wcześniej, eksperymentalnie, na gitarze elektrycznej (UWAGA MATERIAŁ BEZ OBRÓBKI)- jako ostatni w kolejce (nistety ilm muszę pociąć i obrobić)- podczas mojego koncertu na festiwalu we Wrocławiu "ToTu Scena Live 2015!" , chyba 3 października 2015. Aby łatwiej było odnaleźć - przewinąć-podaję kolejność zrejestrowanych tu utworów:
1. W statystykach 2. Zaklęcie 3. Człowiek z dna 4. o!Niezmącony spokoju 5. Dwa światy .

Cieszył się także ogromną popularnością na klubowych koncertach i tych ulicznych....
3) Tytuł utworu i tytuł całego albumu jest powiązany...
4) Album "DWA BIEGUNY" zawiera masę długich, rozbudowanych utworów, a "Dwa Światy", to króciutki, idealny balladowy, lekki singiel...

Na razie mamy prezentację multimedialną, zdjęcia, ale w najbliższym czasie planuję nakręcić do niego videoclip. Wkrótce będzie też go można pobrać w postaci pliku mp3....
Poniekąd zawiera treści charakteryzujące album; uczucia, emocje, miłość, strach, błagania o zmianę rzeczywistości i brak pogodzenia się z nią, nurkowanie w nie odkrytych meandrach podświadomości, surrealizm, poniekąd są brzmienia charakterystyczne dla całej płyty...ale gdy zderzycie ten utwór z kompletnym albumem, z pełnym instrumentarium, sekcją perkusjonaliów...zrozumiecie, o czym mówię...hm, to dopiero pierwsza mała, krótka zapowiedź...
Na jeden post chyba wystarczy jak narazie, temat będzie wracał i przewijał się...Póki co, miłego popołudnia lub innej pory dobowej w zależności od półkuli i "spraw" geograficznych, pozdrawiam serdecznie i dziękuję za poświęcony mi czas - Lucca Jan D.


Komentarze

NAJPOPULARNIEJSZE POSTY:

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO 2017 ROKU I O NOWEJ PŁYCIE "ULICZNE GRANIE 2017 - 2CD"

MOJA PIERWSZA PŁYTA JUŻ W CAŁOŚCI DO DARMOWEGO I LEGALNEGO POBRANIA - 14 UTWORÓW TWORZĄCYCH ALBUM "DECCADENTA" W MP3!!!

1 UTWÓR W WYSOKIEJ JAKOŚCI MP3 Z ALBUMU "LUCCA JAN D. - "DECCADENTA " JUŻ DO POBRANIA LEGALNIE, DARMOWO Z AUTORYZOWANEGO MIEJSCA ARTYSTY